2008-12-16

戴con血淚史


昨天聽到關於配戴"大眼仔" 有可能損害視力的新聞報導.

我是中度近視加高度散光的人, 不配帶眼鏡等於把所有東西落soft, 什麼也看不清, 只可以嗅報紙. 這個其實與我年幼時, 常常在晚上蓋大綿被開電筒看漫畫, 近距離看電視和車上看書做功課有關. 初中開始配戴眼鏡, 是粉紅色的小雲式膠框眼鏡, 那時150度近視加約100度散光. 當初認為自己很有型, 兼有隣家女孩書卷味. 80年代的眼鏡已經相當花巧, 雖然多是塑膠制, 但顏色鮮艷, 設計誇張.

高中年代, 開始出現con (隱形眼鏡), 但是一來價錢貴, 二來只有近視鏡及較高的度數, 因為設計它的最初對象是給過千度人士使用. 中五時的暑假, 我的第一份暑期工給我帶來第一條levis及donna牛仔褲之外, 還有長戴的con. 初戴時, 眼淚不停流, 使用數小時後, 開始眼乾, 什麼自動脫落, 鑒於愛靚唔愛命, 我堅持配戴, 企圖克服它. 由長戴至一個月即棄, 然後是one day即棄, 到後來的硬鏡(hard lens), 什麼類型也嘗試使用.

堅硬的長戴鏡, 好像硬物入侵眼球一樣, 每次眨眼都很痛, 引致眼球被刮傷及缺氧出現大量紅筋; 軟身的即棄鏡, 因為太軟而難於配戴, 經常移位, 什至有一次它走到眼球後面, 幾經辛苦才把它移到眼前, 幸好有驚無險; hard lens更使我痛得眼淚流個不停, 每早戴上它, 如受酷刑. 有色隱形眼鏡其實十多年前已經發售, 但是初期只有非近視及散光鏡.

有些朋友使用激光矯正視力, 有的因為眼睛不合適而被拒, 有的手術後可以不用配戴眼鏡, 但偶然會因為睡眠不足而眼前迷濛. 個人認為牽涉到手術, 風險太大而不希望進行. 前陣子的新式矯視手術LASIK 是在角膜表面揭起一塊角膜瓣,再以激光去磨塑角膜瓣下之角膜內層,改善角膜的形狀及弧度,達致矯正視力的效果...

大約8年前身心俱疲, 也浪費不少金錢, 眼科醫生告訴我, 因為我的眼睛孤度問題, 坊間的con都不合適, 而且我的淚水分泌不足, 引致我不能好好配戴隱形眼鏡. 唯有回到膠框及金屬眼鏡的懷抱, 雖然它不方便使用, 但我喜歡它不會弄傷我的眼睛, 現在的變色鏡片, 還可替我遮擋陽光, 原來也有很多好處. 我什至愛上它呢!

奇怪的我還認為它可以把我的眼睛保護, 感覺如穿衣服一樣.

7 則留言:

梁巔巔 說...

我眼水少, 唔適合戴 con. 但就算適合, 都唔會戴, 一個唔小心就大鑊! 眼喎!

macy 說...

梁巔巔

眼水少好慘, 平日已經唔夠水份, 我用得耐電腦要滴眼藥水; 到左秋天乾燥的天氣, 隻眼好似火燒咁痛.

係咯, 眼喎, 都係唔好攪佢.

樂遊 說...

談到眼鏡,我應是經驗最多的一位。
小弟唔知三歲定四歲驗眼.....原來先天有1800度近視,自此就要帶主超厚膠鏡示人。(所以以前聽見d人話甚麼700度近視好深,我會好奇怪)
醫生一直幫我嘗試減度數,現在仍有1200─1400左右。中二,帶con,一是帶con真的清楚點,二是當然是美感啦。
托賴,倒沒有甚麼問題。但是,有人問過我為何不造激光矯視。老實說,除非話唔做會盲,唔係唔好搞。一來是錢啦,二來當然係無端端造甚麼手術呢?兩皮野找些東西射隻眼,我覺得好crazy,失敗例子時有聽聞啦.而那些甚麼帶有色鏡,大眼鏡,無需要而把外物塞眼,我覺得是那些把金屬珠塞入皮下以為好x型的變奏,傻!
我帶con都要帶個散光眼鏡,可能因為我對眼無神,帶副眼鏡看上去相對好一點。

梁巔巔 說...

1800度近視???!!!!!?!?!?!!!

:O

macy 說...

樂遊

1800度!!!!!
咁你唔戴眼鏡, 會見到咩呢?
咁你而家用咩款式眼鏡呢, 係米要超薄鏡架? 有無啲仲high tech的物料?

"除非話唔做會盲,唔係唔好搞。"
我都係咁話, 眼喎, 有咩事米仲慘.

有啲人戴眼鏡會加氣質及外型分, 或者減少殺氣, 人緣會好啲. 戴con又戴眼鏡, 不如淨係戴眼鏡算啦.

樂遊 說...

其實現在沒有1800那麼勁,應是左右眼各1200-1400,右眼差一點.
以前即使用玻璃都很厚,所以還是帶con好看點.但近年在一個視光師的介紹下,用了一種很薄的玻璃做鏡,不論清晰度和厚度都大為改善,看上去我估大約像800左右吧,帶著它走出街都不會像怪怪的

不過,我仍帶con是con較好看之餘,而且較清楚,看遠一點的東西會好一點

macy 說...

樂遊,

噢! 明白.
我估800度的眼鏡薄極都有番咁上下, 可以戴con的話梗係戴con啦.
講開兩隻眼唔同度數, 我兩隻眼最壞的時候相差300度左右, 當年試過配無框眼鏡, 但做得唔好, 攪到個眼鏡成日側埋一邊, 好怪相. 用左一個月都無用到, 俾左朋友再配過鏡片黎用.