2008-11-29

珍藏


小學二年班的聖誕節聯歡會, 那天不用上課, 一整天的活動是唱聖詩, 欣賞聖誕劇及班內交換禮物. 那年我交換得來的禮物是一本有香味及粉藍色的日記簿, 從此, 我開始寫日記, 直至結婚後的一個月便停止了. 最近, 我又再開始寫, 但斷斷續續的, 變了周記, 月記. 這些年來, 寫的那麼多, 我的私密櫃桶已擠滿, 圖片只是其中一小部份, 有些大本的得放到另外的位置.
~
開始的時候, 什麼日常鎖事都寫進去, 好像功課有多難, 某天給中史阿SIR串, 去學校旅行, 巴士遇見露體狂, 夢裡的情節等等; 中學時, 當然是寫暗戀對象, 今天我在那裡, 什麼時候遇見他; 與朋友逛街的細節, 談心的內容, 看戲的票尾等等. 後來的就是拍拖的過程, 上班的點滴咯.
~
當中的重要事情, 則是大project, 我便會另買一本精美貼題的簿仔來記錄, 好像圖中的紅色囍字簿是用來記錄籌備婚禮至婚禮的整個過程, 如: 買了什麼, 時間, 地點, 人物, 情序, 什至各方親朋好友的人情, 我都一一記下, 連同收據, 花絮相片都貼到頁內.
~
另一件人生大事, 當然是生孩子, 綠色的一本是把懷孕的細節, 體重, 腰圍, 孕吐, 生活習慣, 超聲波圖片, 醫生卡片, 改名時的筆記...通通記下來. 那時生產前在醫院住了十多天的日子, 我都把這本陪伴在則, 繼續記錄醫院的生活及飲食.
~
然後黑色的, 是記錄孩子出生以後的所有大大小小的事項, 好像出生時的磅數, 時間, 打針的日期, 孩子的身體狀況, 飲食, 睡眠時間, 大小便習慣, 成長的各樣階段特徵等, 並且由0月開始, 附上每月一張相片. 現在, 當我一口氣把那60多張相片重頭翻一次, 孩子的成長歷程, 總讓我回味百遍.
~
除了結婚與孩子, 人生最重要的經歷, 就是旅遊, 每一次讓我重視的行程, 我都會用一本新的薄, 由搜集資料, 準備行程及旅程上的票尾, 收據, 蓋章, 明信片, 地圖, 單張等, 都不會錯過地放進薄內.
中學的剪報訓練, 教我在92-99年都剪存了不少報紙, 好像有六四, 深水埗槍戰(無味神探), 家駒離世, 蘭桂坊人踩人事件, 92年港姐(正是歷年質素最高的一屆, 當年的冠軍是郭靄明, 亞軍周嘉玲, 還有中途退出的邱淑貞及只入五甲的蔡少芬)等, 每隔數年我都會把這些報章番看. 尤其翻轉報紙時, 總有意外收獲.
~
中學時代與好友以信談心事, 直至大學時代才停止, 現在我把它們按時序放進一個clear folder, 有時候翻開每一封信, 閱讀, 細味, 感覺好像回到過去, 每一次重溫, 雖然她已不在, 但她的感情與氣味仍在信內縈牽.
~
其實這種情況已幾近病態, 連朋友都會問: 你洗唔洗記得咁仔細吖, 會唔會好煩吖, 記黎做咩呢? 係米傻左?
當初我希望把一些我想記低的東西記錄下來, 人生漫長, 單憑一個腦, 怎會記得這麼多呢? 將來老來, 也可以翻翻看, 這是我自己獨有的記憶.

9 則留言:

匿名 說...

我支持鼓勵你繼續呀!
既然都做到了積聚半生,為甚麼唔做得圓滿啲?
等你退休後,又未需要揍孫前,或者有空閑時段,唔寫返本回憶錄都好,翻閱返啲日記,你話幾好呢?
我沒有甚麼記錄,只空憑記憶,有時搜索孤腸,都無法記起來,心中有啲祇是遺堪!

Jan 說...

是呀~所以我都多拍照.
有時候很多小小細節都可以牽起好多回憶.

匿名 說...

時光飛逝,明天就是本年最後一個月開始,
12月1日,記著更新月曆和愛的金句呀!

樂遊 說...

在習慣遺忘的時代,有這樣的習慣實在使人動容.
我小學時也寫過....寫了幾天,沒寫,直至現在都沒有再寫.其實,每天夜深人靜時,要自己抽段時間面對自己的種種,並不容易

假如百年歸老,或把數十年的日記捐給博物館或一個歷史系.
因為這是二十世紀七十年代出生的普通人的起居注,很重要的

macy 說...

space,

多謝你吖!
都多謝當日買呢本日記做交換禮物的小學同學簡xx :)
哈哈! 嗰陣真係想寫番本關於自己的情史, 仲諗過搵人出版, 點知大個左發覺一山還有一山高, 自己嗰d簡直係小兒科 :)
你而家都可以寫架, 有心唔怕遲喎. 除非你有好多秘密, 怕被人睇到?!

jan,
拍照都係一個好好的方法去留住記憶, 我而家都好鍾意映相, dig. cam. 實在係偉大發明.

space,
今日換左, 完成'壯舉', 多謝你成日提醒我吖!
咁啱, 12 月真係好多人結婚.

樂遊,
嗯! 引發自己去寫日記, 都係因為覺得每一日都係特色的一天, 唔一定要咩紀念日先至係特別. 而且有時發現自己諗唔起琴日去左邊, 食左咩, 見過咩人, 好恐怖! 所以先至每晚寫低一些事&心情. 況且我太多野諗, 個腦好爆, 唔寫出黎, 好辛苦!

我唔介意死後, 後人把我的日記拿去博物館, 只怕人地會話"嘩! 咩嗰陣d人文筆咁差, 字體咁劣, 做人又咁無聊." 連累大家就唔好咯 :)

The Inner Space 說...

換咗隻聖誕貓貓好Cute呀!

匿名 說...

《今日換左, 完成'壯舉', 多謝你成日提醒我吖! 咁啱, 12 月真係好多人結婚。

你真喺好有恒心,我集齊12個月登了出來,
供諸同好!

樂遊 說...

唔會....我們的語文 / 寫作能力處於'下降通道',相信在我們有生之年此趨勢都不會有大改變.
所以到時d人見到你的日記可能覺得行文用字太古雅,文句太完整,睇唔明.

macy 說...

space,

我都覺得佢好cute, 佢有十几個造型架.
多謝晒!!

樂遊,

嗯! 你安慰我啫. 呵呵! 我想我優勝的不是文字, 而是貼圖及生活文化. :)