2007-06-02

招聘


過往的工作經驗中,都經常擔任招聘及應徵的角色,對於這方面都頗熟悉,也想當熱衷,因為從對方的履歷表,求職信,文字書寫,言談之中去決定是否聘請這個會影響公司的人,或是,從我的求職信及見試當中去爭取一份工作,都是非常新鮮刺激的事.

今次的小小招聘當中,又真的令我有新新體會!

刊登廣告後:
  • 只刊登了二天的廣告,收到300個申請.
  • 因為刊登了電話號碼, 竟然有些人會在工作時間以外致電, 什至凌晨十二時致電查詢
  • 有二個媽媽致電,為她們的兒女查詢公司的資料及招聘詳情,但態度相當惡劣

求職信(電郵):

  • 當中有些沒有主旨,寫錯申請職位,大部份都沒有寫上公司及我的名字,什至忘了加上附件 
  • 抄襲,因為有部份是一式一樣的求職信,只是名字不同而已
  • 雖說是電郵申請,但很多人的寄件名字是他們可愛或怪怪的網名
  • 在電郵中只附上附件(履歷),但電郵中是沒有任何文字,或是只寫上”pls c attache d .",有一個還寫上"克苦耐勞"!
  • 求職信中有太多的"I"
  • 履歷表中很亂, 只是把個人資料打上去, 無任何分隔, 列表
  • 履歷表中附上個人玉照, 但竟是生活照
  • 履歷表中附上大學的所有成績分數.
  • 履歷表中連"F"的科目也寫上去
  • 履歷表中寫上大量學校內的課外活動及獎項,但成績及工作經驗卻只佔小部份.
  • 履歷表中的要求薪金比我所標明的高出...很多
  • 連續寄出求職電郵數次
  • 求職電郵附上一整張成績單及推薦信副本

面試:

  • ”放飛機”
  • 遲到而沒有電話通知
  • 帶同男友/家人來
  • 對不懂答的問題,只是傻笑
  • 欠缺禮貌
  • 過度讚賞敝公司
  • 一開口便說薪金及假期

雖然我年青時都曾犯上這些錯,但也不能太離譜吧!我認為成績高低並不是最重要,誠意,態度,禮貌及責任感才是我會考慮的因素.

只是個人分享而已,萬一誤中閣下的要害,謹此致歉...咯!!

15 則留言:

aulina 說...

帶男友家人呢樣真係聞所未聞... 請乜工?

macy 說...

請clerk啫.

我以前去見工,都見過人帶埋阿媽黎見工,好攪笑架.

匿名 說...

我都有做recruiting, 最憎時下年輕人沒有責任感, "放飛機及遲到而沒有電話通知", 浪費他人時間...

慶幸自己年輕時也不是這類人 !!

The Inner Space 說...

好在人事部會先揀出符合要求的才交給我挑選﹐約見面試再經他們篩選後在第三面試才交給我們部門成立的 三人 Panel 面見。好像減少了好一些行政情序﹐其實是 HR 幫了我們做﹐但係部門之間的數簿會列明。


有時找不到人選也要在大批的申請中找尋滄海遺珠哩!

macy 說...

bikbik,
我諗真係一代不如一代,可能我地上一代都覺得我地好唔掂,^_^:

inner space,
有hr篩選過梗係會有效一點,你們也會省掉不必要的時間.以前我見工都試過要見HR,見部門主管,最後見大老闆.明白大公司都會這樣做,但小公司唯有一腳踼. 揾工難,揾一個好的人更難...

樂遊 說...

雖然自問工作態度中規中矩(即係未至好頹果種)我是很怕見工的。說話總是口舌打結.....唔識答的問題,連傻笑都欠奉。
求職信千篇一律....意料中事啦, 大部分人都好似我,中英文都差ma。
其實也未必一crab不如一crab的....其實你寫的問題,在我畢業時都有不少人提出...特別是遲到、儀容、求職信文辭等。但是,父母男友一起見工就....唉。早兩年聽過本地學生的父母倍子弟到大學注冊,子弟考試個grade「唔合理」,父母致電教授投訴,就知發生甚麼事啦!

minigarden 說...

哈哈....帶埋男朋友, 我都試過!!
當然唔係特登一齊去啦, 因為之前約左跟住既節目, 唔好彩地比人知道我見工同男朋友一齊... 結果就係失敗收場啦~
以後都無再叫佢係門口等, 係樓下等 ~ 哈哈 ~ 呢個世界千奇百怪, 有時都覺得幾好笑 ~

梁巔巔 說...

i. 如果連求職信都可以有錯, 就真係抵打 + 冇用!

ii. 另, 亦有不少連抄也嬾得抄, 只寫上寥寥可數數字, 唉.....

iii. 曾有個騎哩怪見工放屁吐口水 tim!

macy 說...

樂遊

"自問工作態度中規中矩"...噢! 咁謙?!

"求職信千篇一律....意料中事啦, "
我明,但係真係接受唔到有d人將個教人寫求職信的sample,copy落,仲唔記得delete一些指導你寫求職信的句語 eg,請在這裡寫上僱主的名稱

其實見工都係一門學問,讀書時應該教埋.

黎緊應該會有越來越多父母陪讀書,陪見工,陪返工.你炒個員工,咁佢阿媽會打黎鬧你,做咩炒佢個仔.

macy 說...

mini

呵呵! 原來係你!帶埋男朋友見工.
你記唔記得,有次我陪你去見工...應該係中學時代??

以前好鍾意公司請人,因為實在為我們平淡的ol生活,帶來新鮮話題.

macy 說...

梁巔巔

基本上寫錯申請職位,寫錯我公司名,都唔會考慮啦.實在太疏忽.

”曾有個騎哩怪見工放屁吐口水 tim! ”
咁核凸!請咩職位會請到呢d人?

梁巔巔 說...

"請咩職位會請到呢d人?"

BDM

Business Development Manager

樂遊 說...

我想知其實有無一種business是需要用放屁吐口水去develop的

梁巔巔 說...

好多 ga!

XD

macy 說...

>_< 噢! 我真係做唔到BDM咯...咁拿渣!